პროექტის გეგმა


სასწავლო პროექტის გეგმა
1.პროექტის სახელწოდება: სხეულთა სიგრძე და მასა
2. პროექტის მთავარი იდეა თემა 1-2 წინადადებით: მათემატიკური სიდიდეების პრაქტიკაში გამოყენება
3. პროექტის აქტუალობა: მონაცემების შეგროვება დაკვირვებისა და პრაქტიკული მოქმედებების საფუძველზე
4. პროექტის მიზანი:
ü  სიდიდეების შესწავლა
ü  ცოდნის ტრანსფერი პრაქტიკაში
5. მონაწილეთა ასაკი: დაწყებითი საფეხური მე-3 კლასი
6. ვადები ხანგრძლიობა: 1-2 კვირა
7. მოსალოდნელი შედეგები/პროდუქტები, რაც შეიძლება შეიქმნას:
v  პროექტით სწავლების გამოყენება გაკვეთილზე მოსწავლეს ასწავლის თანათოლებთან პროდუქტიულ თანამშრომლობას
v  მოსწავლეები შეძლებენ მარტივი ხელსაწყოებით მანიპულირებას, როგორიცაა სახაზავი და სასწორი
v  მოსწავლე შეძლებს მის ირგვლივ არსებულ საგანთა დაჯგუფებას სიმძიმისა და ზომის მიხედვით
8. პროექტისათვის საჭირო რესურსები: სახაზავი, სასწორი, სხვადასხვა მასალისგან დამზადებული ნივთები, ფურცლები
9. პროექტის მსვლელობა ძირითადი აქტივობები:
Ø  აქტ.1 მასწავლებლის მიერ მოსწავლეთათვის იდეის გაცნობა
Ø  აქტ.2 მოსწავლეების მიერ აქტუალური კითხვების დასმა  და პრობლემების ჩამოყალიბება საკითხის ირგვლივ
Ø  აქტ.3 ორგანიზაციული საკითხები: ჯგუგების შექმნა, ფუნქციების განაწილება, კონკრეტული დავალებების მიცემა
Ø  აქტ.4 მუშაობის დაწყება: დაკვირვება სხვადასხვა მასალისგან დამზადებულ ერთი და იგივე სიგრძის ნივთებზე; ვარაუდების გამოთქმა, რომ ფორმითა და სიგრძით ერთნაირი ზომის სხეულებს შესაძლოა სხვადასხვა მ ასა ჰქონდეთ, ამის პრაქტიკული დადასტურება სხეულთა გაზომვისა და აწონვის საფუძველზე, მონაცემების შეგროვება-გაანალიზება.
Ø  აქტ.5 შესრულებული სამუშაოს შეჯამება, პრეზენტაცია ისტ-ის გამოყენებით
10. საგნებთან, საგნობრივ ჯგუფებთან, ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი
ამ პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეები გაიღრმავებენ ცოდნას მათემატიკასა და ბუნებაში; გამოუმუშავდებათ დაკვირვების, ანალიზისა და ინტერპრეტაციის უნარები.
მათ. III.12. მოსწავლეს შეუძლია დისკრეტულ რაოდენობრივ და თვისბრივ მონაცემებმოწესრიგება და წარმოდგენა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·      აჯგუფებს მონაცემებს არაუმეტეს ორი ნიშნით და ასახელებს ნიშნებს, რომელთა მიხედვითაც მოახდინა დაჯგუფება;
·      ალაგებს რამდენიმე რაოდენობრივ მონაცემს ზრდადობით, კლებადობით;
·      ქმნის ურთიერთცალსახა შესაბამისობის წესით პიქტოგრამას მასწავლებლის მიერ მომზადებულ ბადეზე (მაგალითადსქემატურად გამოსახავს თითოეულ ობიექტს ბადის შესაბამის უჯრაში).

ბუნ.III.5.მოსწავლეს შეუძლია  საგნების სიმძიმისა და ზომის მიხედვით  განსხვავება.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         მანიპულირებს მარტივი ხელსაწყოებით (სასწორი, სახაზავი) და საზომი ერთეულებით (კგ, გ;  მ, სმ), წარმოადგენს მონაცემებს;
·         აჯგუფებს მის ირგვლივ არსებულ საგნებს  სიმძიმის/ზომის მიხედვით;
·         აკვირდება სხვადასხვა მასალისაგან დამზადებულ სხეულებს, გამოთქვამს ვარაუდს მათი ზომებისა და სიმძიმის შესახებ, ამოწმებს გაზომვებით.

11. პროექტის ხელმძღვანელი მასწავლებელი:სოფიო ფურცხვანიძე
12. ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა:sofiofurcxvanidze3@gmail.com
13. პროექტის ვებ-გვერდი, ბლოგი: sofiofurcxvanidzeblogspot.com

No comments:

Post a Comment