გაკვეთილის გეგმა


მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:სოფიო ფურცხვანიძე 60001146005


საგანი:ქართული
სწავლების საფეხური/კლასი:II
მოსწავლეთა რაოდენობა:12
გაკვეთილის თემა: ჭაბუა ამირეჯიბის ზღაპარი ,,თაფლის წვეთი’’
გაკვეთილის მიზანი:  კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
განუვითარდდეს მსჯელობისა და კრიტიკული აზროვნების უნარი


N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზები ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო(წთ)
1
შესავალი.გაკვეთილის დასაწყისში მოსწავლეებს შევახსენებ ზღაპრის ორ სხვადასხვა სახეს: ხალხური და ლიტერატურული. ვსაუბრობთ იმის შესახებ, თუ სად ცხოვრობენ ზღაპრის გმირები და სად ხდება ზღაპარში აღწერილი მოქმედება. ზღაპრის ქვეყანაში მწერებიც ცხოვრობენ.powerpointshi ვწერ სიტყვას ,,მწერი’’. მოსწავლეები კი იხსენებენ მწერთა სახელწოდებებს: შემდეგ კი სავარაუდო პასუხებს თავად ვაჩვენებ და ასახელებენ , თუ რომელია მათ შორის ყველაზე ლამაზი (პეპელა), ყველაზე მშრომელი (ჭიანჭველა), ყველაზე სასარგებლო (ფუტკარი).
გონებრივი იერიშის რუქა 



















მუშაობა მთელ კლასთან.

 powerpoint

7წთ
2
 ვკითხულობ  ახალ ტექსტს ნაწილ-ნაწილ და მოსწავლეებს ვაძლევ ვარაუდის გამოთქმის შესაძლებლობას მოქმედების შემდგომი განვითარების შესახებ. 


პაუზით კითხვის მეთოდი,

მუშაობა მთელ კლასთან.

წიგნი
10წთ
3
ვაკითხებ კითხვაში გაწაფულ რამდენიმე  მოსწავლეს და ვხსნი უცხო სიტყვებს. სიტყვა ,,საზღვარი''- ახსნისას მოსწავლეებს ვაჩვენებ powerpoint-ში საქართველოს მოსაზღვრე, მეზობელ ქვეყნებს ქვეყნებს
ავტოსადგომის მეთოდი.
დანართი1
მუშაობა მთელ კლასთან
powerpoint
10წთ
4
ახალი ლექსიკური ერთეულების გამოყენებით მოსწავლეები ზეპირად ადგენენ წინადადებებს

მუშაობა მთელ კლასთან

2წთ
5
ტექსტის ანალიზი.


მოსწავლეები მოძებნიან და ამოიკითხავენ იმ ადგილს, რომელიც ყველაზე მეტად მოეწონათ და ასაბუთებენ თავიანთ აზრს.
გამოკრებითი კითხვის მეთოდი.
ინდივიდუალურად
წიგნი
7წთ
6
ტექსტის გაგება-გაანალიზებაზე ორიენტირებული კითხვები: ვის ჰქონდა დაბადების დღე? რა მიართვა საჩუქრად ფუტკრების დედოფალმა იუბილარს? როგორ გაუმასპინძლდნენ ფუტკარს?...

გამოკრებითი და საანალიზო კითხვები.
ინდივიდულაურად

5წთ
7
შეჯამებაგრაფიკული სქემით
მე მივხვდი...
დანართი  2
მთელ კლასთან

2წთ
8
შეფასება
განმავითარებელი შეფასება გაკვეთილის მსვლელობის დროს და თვითშეფასება გაკვეთილის ბოლოს.
ინდივიდუალურად

1წთ
9
საშინაო დავალების მიცემა აქტივობის რვეულში  N 1


აქტივობის რვეული
1 წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:

მოსწავლე კითხულობას და აანალიზებს ლიტერატურულ  ტექსტს.
აყალიბებს საკუთარ მოსაზრებას და ასაბუთებს მას.
მოსწავლეს უვითარდება კრიტიკული აზროვნება.


სტანდარტი:
ქართ.  II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს  ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.




ქართ. II. 6. მოსწავლეს შეუ-ძლია მასწავლებლის მიერ წაკითხულ მხატვრულ ტექსტებში ინფორმაციის მოძიება, მონაკვეთების წაკითხვა და გაგება.































მოსწავლის შეფასება





    
კრიტერიუმები
დაბალი
საშუალო
საშუალოზე მაღალი
მაღალი
მოსწავლე კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
ვერ კითხულობს გაბმით და დამოუკიდებლად ვერ აანალიზებს ტექსტს
ზოგჯერ კითხულობს დამოუკიდებლად და ნაწილობრივ ახერხებს ანალიზს
კარგად კითხულობს ტექსტს, მაგრამ უჭირს ანალიზი
შესანიშნავად კითხულობს ტექსტს და ზედმიწევნით სწორად პასუხობს საანალიზო კითხვებს
ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს და იყენებს მათ პრაქტიკაში
ვერ ამოიცნობს და შესაბამისად ვერც იყენებს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს
ახერხებს ზოგიერთი ახალი ლექსიკური ერთეულის ამოცნობას, მაგრამ უჭირს პრაქტიკაში გამოყენება
ამოიცნობს ლექსიკურ ერთეულებს, მაგრამ შეცდომებს უშვებს მათი პრაქტიკაში გამოყენებისას
წარმათებით ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს და მიზნობრივად იყენებს მათ პრაქტიკაში
იყენებს ტექნოლოგიებს საგანმანათლებლო მიზნით

ვერ იყენებს ტექნოლოგიებს მიზანმიმართულად
იშვიათად იყენებს ტექნოლოგიებს საგანმანათლებლო მიზნით
უმეტესად იყენებს ისტ-ს მიზანმიმართულადდ
წარმატებით იძიებენ ინფორმაციას და იყენებენ საჭიროებისამებრ
თანამშრომლობს თანატოლებთან და აქვს კომუნიკაციის უნარი
ვერ ახერხებს თანამშრომლობას, უჭირს კომუნიკაცია
იშვიათად თანამშრომლობს და ნაკლებად კომუნიკაბელურია
კომუნიკაბელურია, მაგრამ უჭირს თანამშრომლობა თანატოლებთან
წარმატებით თანამშრომლობს თანატოლებთან და აქვს კარგი კომუნიკაციის უნარი
                                                                                                                                                                                  

 სსსმ მოსწავლის შეფასება       
კრიტერიუმები
დაბალი
საშუალო
საშუალოზე მაღალი
მოსწავლე კითხულობს ტექსტის მცირე ნაწილს
ვერ კითხულობს დამოუკიდებლად
ზოგჯერ კითხულობს დამოუკიდებლად
კარგად კითხულობს ტექსტს
ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს
ვერ ამოიცნობს და შესაბამისად ვერც იყენებს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს
ახერხებს ზოგიერთი ახალი ლექსიკური ერთეულის ამოცნობას,
უმეტესად ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს
იყენებს ტექნოლოგიებს საგანმანათლებლო მიზნით

ვერ იყენებს ტექნოლოგიებს მიზანმიმართულად
იშვიათად იყენებს ტექნოლოგიებს საგანმანათლებლო მიზნით
უმეტესად იყენებს ისტ-ს მიზანმიმართულადდ
თანამშრომლობს თანატოლებთან და აქვს კომუნიკაციის უნარი
ვერ ახერხებს თანამშრომლობას, უჭირს კომუნიკაცია
იშვიათად თანამშრომლობს და ნაკლებად კომუნიკაბელურია
კომუნიკაბელურია, მაგრამ უჭირს თანამშრომლობა თანატოლებთან



























































































































No comments:

Post a Comment