მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:სოფიო ფურცხვანიძე 60001146005
სწავლების საფეხური/კლასი:II
მოსწავლეთა რაოდენობა:12
გაკვეთილის თემა: ჭაბუა ამირეჯიბის ზღაპარი ,,თაფლის წვეთი’’
გაკვეთილის მიზანი: კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
განუვითარდდეს მსჯელობისა და კრიტიკული აზროვნების უნარი
განუვითარდდეს მსჯელობისა და კრიტიკული აზროვნების უნარი
N
|
აქტივობის აღწერა
|
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის ორგანიზები ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო(წთ)
|
1
|
შესავალი.გაკვეთილის დასაწყისში მოსწავლეებს შევახსენებ ზღაპრის ორ სხვადასხვა
სახეს: ხალხური და ლიტერატურული. ვსაუბრობთ იმის შესახებ, თუ სად ცხოვრობენ ზღაპრის
გმირები და სად ხდება ზღაპარში აღწერილი მოქმედება. ზღაპრის ქვეყანაში მწერებიც ცხოვრობენ.powerpointshi ვწერ სიტყვას ,,მწერი’’. მოსწავლეები კი იხსენებენ მწერთა სახელწოდებებს: შემდეგ კი სავარაუდო პასუხებს თავად ვაჩვენებ და ასახელებენ
, თუ რომელია მათ შორის ყველაზე ლამაზი (პეპელა), ყველაზე მშრომელი (ჭიანჭველა),
ყველაზე სასარგებლო (ფუტკარი).
|
გონებრივი იერიშის რუქა
|
მუშაობა მთელ კლასთან.
|
powerpoint
|
7წთ
|
2
|
ვკითხულობ ახალ ტექსტს ნაწილ-ნაწილ და მოსწავლეებს ვაძლევ
ვარაუდის გამოთქმის შესაძლებლობას მოქმედების შემდგომი განვითარების შესახებ.
|
პაუზით კითხვის მეთოდი,
|
მუშაობა მთელ კლასთან.
|
წიგნი
|
10წთ
|
3
|
ვაკითხებ კითხვაში გაწაფულ რამდენიმე მოსწავლეს და ვხსნი უცხო სიტყვებს. სიტყვა ,,საზღვარი''- ახსნისას მოსწავლეებს ვაჩვენებ powerpoint-ში საქართველოს მოსაზღვრე, მეზობელ ქვეყნებს ქვეყნებს
|
ავტოსადგომის მეთოდი.
დანართი1
|
მუშაობა მთელ კლასთან
|
powerpoint
|
10წთ
|
4
|
ახალი ლექსიკური ერთეულების გამოყენებით მოსწავლეები ზეპირად ადგენენ
წინადადებებს
|
მუშაობა მთელ კლასთან
|
2წთ
|
||
5
|
ტექსტის ანალიზი.
მოსწავლეები მოძებნიან და ამოიკითხავენ იმ ადგილს, რომელიც ყველაზე მეტად
მოეწონათ და ასაბუთებენ თავიანთ აზრს.
|
გამოკრებითი კითხვის მეთოდი.
|
ინდივიდუალურად
|
წიგნი
|
7წთ
|
6
|
ტექსტის გაგება-გაანალიზებაზე ორიენტირებული კითხვები: ვის ჰქონდა დაბადების
დღე? რა მიართვა საჩუქრად ფუტკრების დედოფალმა იუბილარს? როგორ გაუმასპინძლდნენ ფუტკარს?...
|
გამოკრებითი და საანალიზო კითხვები.
|
ინდივიდულაურად
|
5წთ
|
|
7
|
შეჯამებაგრაფიკული სქემით
|
მე მივხვდი...
დანართი 2
|
მთელ კლასთან
|
2წთ
|
|
8
|
შეფასება
|
განმავითარებელი შეფასება გაკვეთილის მსვლელობის დროს და თვითშეფასება
გაკვეთილის ბოლოს.
|
ინდივიდუალურად
|
1წთ
|
|
9
|
საშინაო დავალების მიცემა აქტივობის რვეულში N 1
|
აქტივობის რვეული
|
1 წთ
|
გაკვეთილის
ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მოსწავლე კითხულობას და აანალიზებს ლიტერატურულ ტექსტს.
აყალიბებს საკუთარ მოსაზრებას და ასაბუთებს მას.
მოსწავლეს უვითარდება კრიტიკული აზროვნება.
სტანდარტი:
ქართ. II. 2. მოსწავლეს შეუძლია
მოისმინოს და გაიგოს ნაცნობ თემატიკაზე
შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი
დამოკიდებულება.
ქართ. II. 6. მოსწავლეს შეუ-ძლია მასწავლებლის მიერ წაკითხულ მხატვრულ ტექსტებში ინფორმაციის მოძიება, მონაკვეთების წაკითხვა და გაგება.
მოსწავლის შეფასება
კრიტერიუმები
|
დაბალი
|
საშუალო
|
საშუალოზე
მაღალი
|
მაღალი
|
მოსწავლე კითხულობს და აანალიზებს ტექსტს
|
ვერ კითხულობს გაბმით და დამოუკიდებლად ვერ აანალიზებს ტექსტს
|
ზოგჯერ კითხულობს დამოუკიდებლად და ნაწილობრივ ახერხებს ანალიზს
|
კარგად კითხულობს ტექსტს, მაგრამ უჭირს ანალიზი
|
შესანიშნავად კითხულობს ტექსტს და ზედმიწევნით სწორად პასუხობს საანალიზო
კითხვებს
|
ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს და იყენებს მათ პრაქტიკაში
|
ვერ ამოიცნობს და შესაბამისად ვერც იყენებს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს
|
ახერხებს ზოგიერთი ახალი ლექსიკური ერთეულის ამოცნობას, მაგრამ უჭირს
პრაქტიკაში გამოყენება
|
ამოიცნობს ლექსიკურ ერთეულებს, მაგრამ შეცდომებს უშვებს მათი პრაქტიკაში
გამოყენებისას
|
წარმათებით ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს და მიზნობრივად იყენებს
მათ პრაქტიკაში
|
იყენებს ტექნოლოგიებს საგანმანათლებლო მიზნით
|
ვერ იყენებს ტექნოლოგიებს მიზანმიმართულად
|
იშვიათად იყენებს ტექნოლოგიებს საგანმანათლებლო მიზნით
|
უმეტესად იყენებს ისტ-ს მიზანმიმართულადდ
|
წარმატებით იძიებენ ინფორმაციას და იყენებენ საჭიროებისამებრ
|
თანამშრომლობს თანატოლებთან და აქვს კომუნიკაციის უნარი
|
ვერ ახერხებს თანამშრომლობას, უჭირს კომუნიკაცია
|
იშვიათად თანამშრომლობს და ნაკლებად კომუნიკაბელურია
|
კომუნიკაბელურია, მაგრამ უჭირს თანამშრომლობა თანატოლებთან
|
წარმატებით თანამშრომლობს თანატოლებთან და აქვს კარგი კომუნიკაციის უნარი
|
სსსმ მოსწავლის შეფასება
კრიტერიუმები
|
დაბალი
|
საშუალო
|
საშუალოზე
მაღალი
|
მოსწავლე კითხულობს ტექსტის მცირე ნაწილს
|
ვერ კითხულობს დამოუკიდებლად
|
ზოგჯერ კითხულობს დამოუკიდებლად
|
კარგად კითხულობს ტექსტს
|
ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს
|
ვერ ამოიცნობს და შესაბამისად ვერც იყენებს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს
|
ახერხებს ზოგიერთი ახალი ლექსიკური ერთეულის ამოცნობას,
|
უმეტესად ამოიცნობს ახალ ლექსიკურ ერთეულებს
|
იყენებს ტექნოლოგიებს საგანმანათლებლო მიზნით
|
ვერ იყენებს ტექნოლოგიებს მიზანმიმართულად
|
იშვიათად იყენებს ტექნოლოგიებს საგანმანათლებლო მიზნით
|
უმეტესად იყენებს ისტ-ს მიზანმიმართულადდ
|
თანამშრომლობს თანატოლებთან და აქვს კომუნიკაციის უნარი
|
ვერ ახერხებს თანამშრომლობას, უჭირს კომუნიკაცია
|
იშვიათად თანამშრომლობს და ნაკლებად კომუნიკაბელურია
|
კომუნიკაბელურია, მაგრამ უჭირს თანამშრომლობა თანატოლებთან
|
No comments:
Post a Comment